Jak powstrzymać chrapanie?

2014-10-23

Każdemu zdarza się chrapać w nocy, choć nie wszyscy mają świadomość „nocnych koncertów”. Problem w tym, że chrapanie jest przypadłością występującą aż u 45%. Chociaż kojarzy się ono przede wszystkim z uciążliwością i zakłócaniem snu innych domowników, chrapanie może mieć poważniejsze konsekwencje. Jeżeli więc Twoi współlokatorzy mają dość „nocnych koncertów”, poznaj sposoby na ich wyeliminowanie.

DLACZEGO CHRAPIEMY?

Chrapanie związane jest z utrudnionym przepływem powietrza bez gardło. Wynika z wiotczenia mięśniówki – tylna część gardzieli po prostu zwisa, dotykając nasady języka. W ten sposób powstaje mała szczelina, która niejako utrudnia swobodny przepływ powietrza w czasie oddychania.

Chrapanie jest domeną osób ze skrzywioną przegrodą nosową, z powiększonymi migdałkami lub z wydłużonym podniebieniem miękkim. Ponadto na „nocne koncerty” narażone są osoby otyłe, chorujące na nadciśnienie, nadużywające alkoholu.

SPOSOBY NA POWSTRZYMANIE CHRAPANIA

Chrapanie może przybierać różne stopnie nasilenia – począwszy od lekkich pojawiających się wyłącznie w określonych okolicznościach (np. po spożyciu nadmiaru alkoholu), a skończywszy na ciągłych w połączeniu z bezdechami.

1. Zmień pozycję spania

Niewiele osób zdaje sobie sprawę, że wpływ na chrapanie może mieć pozycja spania. Większość z nas śpi na plecach, a jest to ułożenie ciała, które najbardziej sprzyja powstawaniu dźwięków. Ponieważ ciężko jest zmienić swoje nawyki, na początku trudno będzie zasnąć w innej pozycji niż horyzontalna. Warto jednak próbować, ponieważ zmiana pozycji przyniesie znaczną poprawę. Szczególnie zalecana jest pozycja na boku.

2. Unikaj zasypiania w szczytowej fazie zmęczenia

Wiele osób kładzie się spać dopiero wtedy, gdy poczuje maksymalne zmęczenie. Wyczerpanie powoduje łatwiejsze zasypianie. Ale z drugiej strony może odpowiadać za nasilenie chrapania. Jeśli chcesz uniknąć „nocnych koncertów”, nie kładź się spać w momencie maksymalnego zmęczenia. Im późniejsza godzina i krótszy czas snu, tym większe prawdopodobieństwo wydawania dźwięków.

3. Zrezygnuj z tabletek nasennych

Osoby mające problemy z zasypianiem, często sięgają po tabletki nasenne. Choć w ten sposób faktycznie zwalczają bezsenność, utrudniają spokojny sen osobom z otoczenia. Warto bowiem wiedzieć, że tabletki nasenne mogą odpowiadać za chrapanie.

4. Unikaj alkoholu

Nadmiar alkoholu prowadzi do zwiotczenia mięśni. To zaś powoduje zmniejszanie się szczeliny gardłowej, co utrudnia przepływ powietrza. Jeżeli więc ograniczysz wypijanie trunków (szczególnie przed snem), problem chrapania powinien zniknąć.

5. Oczyść nos przed snem

Zatkany nos nie tylko utrudnia oddychanie, ale również tworzy podciśnienie w gardle. To zaś przyczynia się do chrapania. By problem ten wyeliminować, należy przed snem opróżniać nos. Można zastosować specjalne preparaty odpowiadające za obkurczenie błony śluzowej nosa, dzięki którym łatwiej oddychać.

SNORE ZIP – PRZEŁOM W WALCE Z CHRAPANIEM

Jeżeli chrapanie nie pozwala na głęboki sen, a jednocześnie zakłóca odpoczynek innym domownikom, warto sięgnąć po Snore Zip. To rewolucyjny preparat w formie sprayu, który świetnie radzi sobie z „nocnym koncertowaniem”. Doskonale wspiera inne metody przeciwdziałające chrapaniu.

Jego działanie polega na zwiększeniu przepływu tlenu, przyczyniając się do wyeliminowania zaburzeń oddechowych. Efekty utrzymują się aż 8 godzin, co zapewnia smaczny i zdrowy sen.

Snore Zip bazuje na starannie dobranej kombinacji składników, które przeciwdziałają przyczynom chrapania. Odpowiadają za kurczenie tkanek miękkich podniebienia, zwiększając tym samym przestrzeń przepływu powietrza. Dzięki temu preparat eliminując chrapanie, zapobiega niebezpiecznym skutkom zdrowotnym – chorobom krążenia czy bezdechowi sennemu.

Zapomnij o chrapaniu na zawsze

Dodaj komentarz